Bijdragen aan Berghapedia? Klik hier om je aan te melden !
Verkeer en Vervoer: verschil tussen versies
k (→Eerste auto's: Jansen van 't Peeske) |
k (→Eerste auto's) |
||
Regel 17: | Regel 17: | ||
==Eerste auto's== | ==Eerste auto's== | ||
− | *Beek: bakker Reijers | + | *Beek: bakker Reijers, [[Schut, Theodorus (1886)|fietsenmaker Schut]], Jansen van [[Peeske, 't (Uitspanning)|'t Peeske]] |
*'s-Heerenberg: [[Wassing, J.C. (Jan)|Jan Wassing]] | *'s-Heerenberg: [[Wassing, J.C. (Jan)|Jan Wassing]] | ||
*Kilder: Teunissen | *Kilder: Teunissen |
Versie van 19 jun 2009 om 13:47
Inhoud
Paard en wagen
oa. Sliepenbeek en Dijkman.
- Posjentjen bezorgde met de hondenkar.
- Chris Wensing (melkventer)
Bus en tram
Zie Openbaar vervoer (inclusief stations).
Vrachtrijders 1935
- Dijkman, H.A., 's-Heerenberg (in 1925 stond er al een Shell-pomp voor het gebouw).
- Dijkman, J., Stokkum
- Rosendaal, H.W., Beek, telefoon 4 (Beek)
Vrachtauto's 1939
Naar aanleiding van een telegram van de Rijks Hoofdinspecteur Verkeer te Arnhem gaf burgemeester Nederveen op 28 augustus 1939 de houders van vrachtauto's in de gemeente Bergh door.
Eerste auto's
- Beek: bakker Reijers, fietsenmaker Schut, Jansen van 't Peeske
- 's-Heerenberg: Jan Wassing
- Kilder: Teunissen
- Zeddam: Hoogland?
Bibliotheek Heemkundekring
In de bibliotheek van de Heemkundekring Bergh staan bij de rubriek Gelderland navolgende boeken:
- P. van Rosse: De Geldersche Tramwegen vijfenvijftig jaar autobusgeschiedenis in Oost-Gelderland, 1923-1977 (2e druk 1992)
- Piet van Rosse: Van G.S.T.M. Geldersche Stoomtramweg Maatschappij tot P&O Trans European (1998)